Hogyan lehet lelkileg leszokni a dohányzásról

hogyan lehet lelkileg leszokni a dohányzásról

A honlapunk sütiket használ. Weboldalunk használatával tudomásul veszi a sütik használatát.

A dohányzásról vall Popper Péter

Sütikre vonatkozó részletes tájékoztatás: Részletek Elfogadom 7. Csupán akaraterővel a legtöbb ember nem tud leszokni. A rá nem gyújtás csak egy kis része a leállásnak — az igazi kihívás talán a türelmetlenséggel, a nehéz érzésekkel való elboldogulás.

Könnyen leszokni a dohányzásról - Allen Carr módszer

A leszokás során testi és lelki elvonási tünetek sokaságát kell megélnedamelyekre nem árt előzetesen felkészülni. Hasznos, ha akár írásos tervet készítesz rá, hogyan vészeled át az elvonási tünetek heteit, és még hasznosabb, ha nemcsak a dohányzást húzod ki az életedből, hanem másképpen is életmódot váltasz.

Gyógyszeres megoldások

Ha ugyanis kiesik az életünkből valami, ott plusz idő, kapacitás és energia fog felszabadulni, és azt az időt is el kell töltenünk valamivel. A feszültségeket, esetleg testi nehézségeket pl. Ez is megfelelő életmódváltás, ha nem rohanunk ajtóstul a házba, és betartjuk a fokozatosság elvét, máskülönben sérülést szerezhetünk, ami épp, hogy hátráltatja a függőségből való felépülésünket.

lehetséges leszokni a dohányzásról és lefogyni

De nem feltétlenül kell ebbe az irányba indulnunk. Talán van olyan tevékenység, hobbi, akár nyelvtanulás, tanfolyam, amely betöltheti a dohányzás után maradt űrt.

  • Leszokna a dohányzásról? A lelkiállapota meghatározó lehet - EgészségKalauz
  • Egy nagyszerű ajándék magunknak, leszokni a dohányzásró | csillaapartman.hu
  • A dohányzásról kérdeztek A Wellness magazin

Érdemes egy kicsit gondolkodni azon, hogy mi az, amivel szívesen foglalkoznál, de eddig nem szakítottál rá időt? Vajon mi lenne az a tevékenység, amelyik feltölt, táplál, megtámogat — nemcsak ebben az időszakban, hanem egyébként, a mindennapokban is? Lehet hogy a természet, a kertészkedés, valami spirituális tevékenység, jóga, esetleg meditáció?

videó, hogyan lehet leszokni a dohányzásról abbahagyás nélkül

Sok ember veszi hasznát leszokáskor a tudatos jelenlét mindfulness gyakorlásának is. A terv fontos része lehet, hogy tudatosítod, miért milyen okok miatt és milyen célok érdekében szoksz le a dohányzásról. Akár le is írhatod.

Éjszaka abbahagytam a dohányzást

A motiváció tudatosítása később, nehezebb helyzetekben is segít, hogy fönn tudd tartani a nikotin-absztinenciát. Életünket más emberek társaságában éljük, ezért nagyon fontos a támogató környezet is.

Nyereményjátékok

Ha a partnered dohányzik, valószínűleg nehezebben szoksz le, ha ő marad a ciginél. Ha a munkahelyeden a kollégákkal jártál ki cigizni, egyben szünetet tartani, akkor komoly kihívást fog jelenteni, hogy most hogyan tovább.

A környezetedben lévő dohányzó és a nem dohányzó emberekkel egyaránt megbeszélheted, hogyan támogathatnak a leszokásban.

A leszokás úgyis fejben dől el! Ám mégis gyakran érzem úgy, mintha elbeszélnénk egymás mellett.

Átgondolhatod, hogyan tarthatnál szünetet, hogyan élhetnél társas életet úgy, hogy nem dohányzol. Különösen kezdetben érdemes lehet az éppen dohányzó emberek társaságát elkerülni, hiszen a csábítás meg a frusztráció elég nagy lehet.

Az is a tervkészítés része lehet, hogy tervezed-e igénybe venni bármilyen szakember, intézmény vagy közösség támogatását.

Tapasz és tabletta

Számos kutatás utal ugyanis arra, hogy ez a támogatás segíthet a leszokásban, és sokkal sikeresebbé teheti azt. Hasznos lehet, ha számítasz rá, hogy kezdetben a stressztűrő képességed lecsökken.

  • a-dohanyzasrol-kerdeztek - Kineziológia stresszoldás
  • Szimpatika – A dohányzásról vall Popper Péter
  • Koronavírus: nem minden esetben hatékony a kínai CoronaVac vakcina Számos cikk és tanulmány szól a dohányzás káros hatásairól és következményeiről, és amíg a nemzetközi és a hazai statisztikák riasztó számokat mutatnak a dohányosok számáról és a dohányzás okozta betegségekről, addig nem is lehet elégszer elismételni ezeket az intelmeket.

Valószínűleg könnyebben felkapod a vizet, vagy éppen elkeseredsz — ezt talán már előre érdemes tisztázni önmagaddal és a környezeteddel.

Az igazán nehéz időszak egy pár hetet, maximum 1—2 hónapot fog jelenteni — ha ezt átvészeled, akkor is lesz dolgod a függőségeddel, de utána garantáltan könnyebb lesz, mivel az idegrendszered regenerálódik, és a fizikai függőség megszűnik.

Ha mindezeket átgondoltad, már csak egy fontos elem hiányzik a tervedből: kitűzheted, hogy melyik lesz az a nap, amikor elkezded a leszokást.

leszokni a fejfájásról miért

Elképzelhető — különösen, ha nagyon sokat dohányzol —, hogy először csak csökkented a napi adagot — ez esetben sem érdemes azonban sokáig húzni a teljes leállást, a tapasztalatok szerint maximum pár hét a hatásos átmeneti időszak.

Ha pedig kész a terv, elkezdheted megvalósítani… Barta András addiktológiai hogyan lehet lelkileg leszokni a dohányzásról.

Olvassa el is