Dohányzásról leszokni kezdjen élni

Tíz lépés az élet - konkrét tanácsok a dohányzásról való leszokáshoz

A honlapunk sütiket használ. Weboldalunk használatával tudomásul veszi a sütik használatát.

dohányzásellenes kiállítás dohányzás káros betegség

Sütikre vonatkozó részletes tájékoztatás: Részletek Elfogadom 7. Csupán akaraterővel a legtöbb ember nem tud leszokni. A rá nem gyújtás csak egy kis része a leállásnak — az igazi kihívás talán a türelmetlenséggel, a nehéz érzésekkel való elboldogulás.

A leszokás során testi és lelki elvonási tünetek sokaságát kell megélnedamelyekre nem árt előzetesen felkészülni. Hasznos, ha akár írásos tervet készítesz rá, hogyan vészeled át az elvonási tünetek heteit, és még hasznosabb, ha nemcsak a dohányzást húzod ki az életedből, hanem másképpen is életmódot váltasz.

Hogyan szokjunk le a dohányzásról?

Ha ugyanis kiesik az életünkből valami, ott plusz idő, kapacitás és energia fog felszabadulni, és azt az időt is el kell töltenünk valamivel. A feszültségeket, esetleg testi nehézségeket pl. Ez is megfelelő életmódváltás, ha nem rohanunk ajtóstul a házba, és betartjuk a fokozatosság elvét, máskülönben sérülést szerezhetünk, ami épp, hogy hátráltatja a függőségből való felépülésünket.

De nem feltétlenül kell ebbe az irányba indulnunk. Talán van olyan tevékenység, hobbi, akár nyelvtanulás, tanfolyam, amely betöltheti a dohányzás után maradt űrt.

Tíz lépés az élet - konkrét tanácsok a dohányzásról való leszokáshoz

Érdemes egy kicsit gondolkodni azon, hogy mi az, amivel szívesen foglalkoznál, dohányzásról leszokni kezdjen élni eddig nem szakítottál rá időt? Vajon mi lenne az a tevékenység, amelyik feltölt, táplál, megtámogat — nemcsak ebben az időszakban, hanem egyébként, a mindennapokban is?

leszokni a dohányzásról rosszullét fórum le kéne hagynom a dohányzást öko előtt

Lehet hogy a természet, a kertészkedés, valami spirituális tevékenység, jóga, esetleg meditáció? Sok ember veszi hasznát leszokáskor a tudatos jelenlét mindfulness gyakorlásának is.

milyen betegségek lehetnek a dohányzás miatt ingyenes leszokni a dohányzásról 25 képkocka ingyenes

A terv fontos része lehet, hogy tudatosítod, miért milyen okok miatt és milyen célok érdekében szoksz le a dohányzásról. Akár le is írhatod.

dohányzásról való leszokás története abbahagyta a dohányzást Kínában

A motiváció tudatosítása később, nehezebb helyzetekben is segít, hogy fönn tudd tartani a nikotin-absztinenciát. Életünket más emberek társaságában éljük, ezért nagyon fontos a támogató környezet is.

Hogyan segíthetek másokat leszokni a dohányzásról?

Ha a partnered dohányzik, valószínűleg nehezebben szoksz le, ha ő marad a ciginél. Ha a munkahelyeden a kollégákkal jártál ki cigizni, egyben szünetet tartani, akkor komoly kihívást fog jelenteni, hogy most hogyan tovább. A környezetedben lévő dohányzó és a nem dohányzó emberekkel egyaránt megbeszélheted, hogyan támogathatnak a leszokásban.

Átgondolhatod, hogyan tarthatnál szünetet, hogyan élhetnél társas dohányzásról leszokni kezdjen élni úgy, hogy nem dohányzol. Különösen kezdetben érdemes lehet az éppen dohányzó emberek társaságát elkerülni, hiszen a csábítás meg a frusztráció elég nagy lehet.

Leszokni a dohányzástól nem tudok poop

Az is a tervkészítés része lehet, hogy tervezed-e igénybe venni bármilyen szakember, intézmény vagy közösség támogatását. Számos kutatás utal ugyanis arra, hogy ez a támogatás segíthet a leszokásban, és sokkal sikeresebbé teheti azt.

leszokni a dohányzásról, köhögve fel barna váladékot fogyás után hagyja abba a dohányzást

Hasznos lehet, ha számítasz rá, hogy kezdetben a stressztűrő képességed lecsökken. Valószínűleg könnyebben felkapod a vizet, vagy éppen elkeseredsz — ezt talán már előre érdemes tisztázni önmagaddal és a környezeteddel.

Dohányzásról leszokni kezdjen élni

Az igazán nehéz időszak egy pár hetet, maximum 1—2 hónapot fog jelenteni — ha ezt átvészeled, akkor is lesz dolgod a függőségeddel, de utána garantáltan könnyebb lesz, mivel az idegrendszered regenerálódik, és a fizikai függőség megszűnik. Ha mindezeket átgondoltad, már csak egy fontos elem hiányzik a tervedből: kitűzheted, hogy melyik lesz az a nap, amikor elkezded a leszokást. Elképzelhető — különösen, ha nagyon sokat dohányzol —, hogy először csak csökkented a napi adagot — ez esetben sem érdemes azonban sokáig húzni a teljes leállást, a tapasztalatok szerint maximum pár hét a hatásos átmeneti időszak.

  • Leszokni a dohányzástól nem tudok poop. Élni, hogyan kell leszokni a dohányzásról
  • Tíz lépés az élet - konkrét tanácsok a dohányzásról való leszokáshoz | csillaapartman.hu
  • Hogyan segíthetek másokat leszokni a dohányzásról?

Ha pedig kész a terv, elkezdheted megvalósítani… Barta András addiktológiai konzultáns.

Olvassa el is